Przejdź do treści

Duże akcje - poradnik

Uwaga, podany niżej pomysł na duże akcje nie jest zobowiązujący, można to robić w dowolny sposób.

W tym poradniku zobaczysz jak najefektywniej i najskuteczniej rozpisywać dużą akcję, docelowo w późnym etapie świata, na więcej/dużo więcej niż 100 celów, gdzie w plemieniu są już podczas akcji brane pod uwagę same pełne offy. Uwaga, zakładana jest już cała wiedza z Pierwszych kroków z planerem! oraz zalecane przeczytanie najpierw dwóch krótkich poprzednich poradników w tym dziale, czyli Jak wpisywać i zapisać cele akcji i Dwa rejony plemienia czyli co to front i zaplecze.

Hint

Zawsze rozpoczynaj rozpisywanie dowolnej akcji na tej stronie od policzenia wszystkich offów i podzieleniu ich na Frontowe i Zapleczowe zgodnie z duchem danej rozpiski. Do tego celu służy zakładka 1. Dostępne jednostki, zaś wyniki prezentowane są w tabeli pod celami.

Akcję będziemy rozpisywać wykorzystując automatyczne rozpisywanie z racji ilości celów i skorzystamy z wszelkich dostępnych zaawansowanych opcji. Nie będziemy korzystać z ręcznych możliwości edycji celów, całość akcji A-Z będziemy tworzyć w pierwszej zakładce, następnie tylko ustalać czasy wejścia i rozsyłać gotowe cele.

Dla dużej akcji uzupełniona zakładka może wyglądać następująco:

alt text

Ustaw tam minimalną liczbę w offie na pełnego offa, ok. 19k lub ciut mniej jeśli przewidywane wysyłki są dopiero za kilka dni i offy zdążą się dorobić pełne przez ten czas (tylko offy powyżej tego będą pokazane w tabeli), odległość od lini frontu na około 10-45 w zależności od tego jak wygląda front. Jeśli przeciwnik ma na terenie plemienia diody, wyrzuć je wklejąc w pole Nieuwzględniane przy liczeniu frontowych offów wioski wroga. Klikamy Zapisz i odśwież dostępne. Uzupełniona zostanie tabela z ilością naszych offów.

Tak mniej więcej powinna wyglądać uzupełniona tabela:

alt text

Uwaga, dwa dolne wiersze tabeli pojawią się dopiero po tym jak uzupełnimy cele, ponieważ ilości tam wpisane zależą od tego, jakie cele są zapisane (to wokół nich liczone są te offy i szlachta). Stąd na początku będą tam zera. Możesz przejść do wpisywania celów w zależności od ilości offów i szlachty, którymi dysponujesz. Następnie możesz ponownie policzyć Dostępne jednostki.

Przykład wpisywanych celów:

alt text

Jeśli któreś cele mają mieć inne ustawienia od domyślnych, korzystaj z rozszerzonego kodowania offów i szlachty opisanego w artykule Jak wpisywać i zapisać cele akcji. Następnie przejdź do zakładki 3. Parametry rozpiski by ustalić ustawienia dla tej rozpiski, dokładny opis wszystkich opcji w razie trudności, znajdziesz w temacie jej poświęconym, czyli 3. Parametry rozpiski.

Przykład ustawień dla akcji dużej:

alt text

Dodatkowo możesz w zakładce 4. ustawić morale.

Ostatnie co powinieneś przemyśleć, jest zakładka 5. czyli unikanie wysyłek w bonus nocny, prawdopodobnie będzie to korzystne, przynajmniej dla graczy i ich zdrowia, z racji mniejszej ilości lub zlikwidowania wysyłek w środku nocy :)

Po wpisaniu wszystkich celów, zmianie ustawień akcji i ewentualnie bonusu nocnego, znanym już z Świata Testowego sposobem przejdź do dalszej części rozpiski klikając Rozpisz tą akcję, następnie sprawdź czy wszystko jest OK i ewentualnie powróć przyciskiem Powrót, zmień ustawienia. Potem standardowo przejdź do zakładki Czasów, ustal czasy wejścia, zakończ rozpiskę i roześlij graczom ich cele.