Przejdź do treści

Średnie akcje - poradnik

Uwaga, podany niżej pomysł na średnie akcje nie jest zobowiązujący, można to robić w dowolny sposób, choćby potraktować je jako małe lub duże akcje.

W tym poradniku zobaczysz jak najefektywniej i najskuteczniej rozpisywać średnią akcję, docelowo w trochę późniejszym etapie świata, na mniej niż 100 celów, gdzie w plemieniu są już podczas akcji raczej pełne offy lub niewiele mniejsze. Uwaga, zakładana jest już cała wiedza z Pierwszych kroków z planerem! oraz zalecane przeczytanie najpierw dwóch krótkich poprzednich poradników w tym dziale, czyli Jak wpisywać i zapisać cele akcji i Dwa rejony plemienia czyli co to front i zaplecze.

Hint

Zawsze rozpoczynaj rozpisywanie dowolnej akcji na tej stronie od policzenia wszystkich offów i podzieleniu ich na Frontowe i Zapleczowe zgodnie z duchem danej rozpiski. Do tego celu służy zakładka 1. Dostępne jednostki, zaś wyniki prezentowane są w tabeli pod celami.

Akcję będziemy rozpisywać wykorzystując automatyczne rozpisywanie z racji ilości celów i skorzystamy z wszelkich dostępnych zaawansowanych opcji. W razie konieczności, można zmienić ustawienia indywidualnie dla każdego celu czy to w Zakładce 4 zmieniając dla niego tryb rozpisywania, czy też ostatecznie już po utworzeniu rozpiski, edytując wybrane cele ręcznie, tak jak w przypadku małych akcji.

Dla średniej akcji uzupełniona zakładka może wyglądać następująco:

alt text

Ustaw tam minimalną liczbę w offie na adekwatną ilość, pewnie więcej niż 10000 (tylko offy powyżej tego będą pokazane w tabeli), odległość od lini frontu na około 5-25, jeśli przeciwnik ma na terenie plemienia diody, wyrzuć je wklejąc w pole Nieuwzględniane przy liczeniu frontowych offów wioski wroga. Klikamy Zapisz i odśwież dostępne. Uzupełniona zostanie tabela z ilością naszych offów.

Tak mniej więcej powinna wyglądać uzupełniona tabela:

alt text

Uwaga, dwa dolne wiersze tabeli pojawią się dopiero po tym jak uzupełnimy cele, ponieważ ilości tam wpisane zależą od tego, jakie cele są zapisane (to wokół nich liczone są te offy i szlachta). Stąd na początku będą tam zera. Możesz przejść do wpisywania celów w zależności od ilości offów i szlachty, którymi dysponujesz. Następnie możesz ponownie policzyć Dostępne jednostki.

Przykład wpisywanych celów:

alt text

W razie konieczności korzystaj z rozszerzonego kodowania offów i szlachty opisanego w artykule Jak wpisywać i zapisać cele akcji. Następnie przejdź do zakładki 3. Parametry rozpiski by ustalić ustawienia dla tej rozpiski, albo stosować wspomnianą już rozszerzoną składnię dla celów.

Przykład ustawień dla akcji średniej:

alt text

Opcjonalnie możesz pozostawić domyślne Szlachta z jednej wioski jako wiele rozkazów, jeśli wolisz by gracze otrzymywali rozkazy na szlachtę osobno. Warto natomiast zmienić Maksymalną ilość fejk taranów z jednej wioski na ciut mniejszą niż domyślne 4 oraz ustawić opcję Dziel offy z szlachtą, która już w trochę większych akcjach będzie się sprawowała lepiej.

Dodatkowo możesz w zakładce 4. ustawić morale.

Ostatnie co powinieneś przemyśleć, jest zakładka 5. czyli unikanie wysyłek w bonus nocny, prawdopodobnie będzie to korzystne, przynajmniej dla graczy i ich zdrowia, z racji mniejszej ilości lub zlikwidowania wysyłek w środku nocy :)

Po wpisaniu wszystkich celów, zmianie ustawień akcji i ewentualnie bonusu nocnego, znanym już z Świata Testowego sposobem przejdź do dalszej części rozpiski klikając Rozpisz tą akcję, następnie sprawdź czy wszystko jest OK i ewentualnie powróć przyciskiem Powrót, zmień ustawienia. Potem standardowo przejdź do zakładki Czasów, ustal czasy wejścia, zakończ rozpiskę i roześlij graczom ich cele.