Przejdź do treści

Akcja burząca - poradnik

W tym poradniku zobaczysz jak rozpisywać akcje burzące, docelowo w późniejszym etapie świata. Uwaga, zakładana jest już cała wiedza z Pierwszych kroków z planerem! oraz zalecane przeczytanie najpierw dwóch krótkich poprzednich poradników w tym dziale, czyli Jak wpisywać i zapisać cele akcji i Dwa rejony plemienia czyli co to front i zaplecze.

Hint

Zawsze rozpoczynaj rozpisywanie dowolnej akcji na tej stronie od policzenia wszystkich offów i podzieleniu ich na Frontowe i Zapleczowe zgodnie z duchem danej rozpiski. Do tego celu służy zakładka 1. Dostępne jednostki, zaś wyniki prezentowane są w tabeli pod celami.

Akcja będzie całkowicie tworzona w polu Burzaki obok Celów. Ustawienia w zakładce 6. Burzaki są bardzo proste, ustalamy tam przede wszystkim kolejność burzonych budynków oraz max ilość katapult w atakach burzących (minimalna to 50).

Przykład celów burzących i wyników tabeli, po 3 offy i *50 burzaków:

alt text

Przykład ustawień akcji burzącej, celujemy w 3 widoczne budynki w tej kolejności:

alt text

(Uwaga, 50 burzaków nie oznacza że tyle koniecznie zostanie rozpisane!)

Szacunkową liczbę dostępnych burzaków możesz uzyskać korzystając z poznanej zakładki 1. Dostępne jednostki przy użyciu prostej matematyki. Po każdym odświeżeniu, w tabeli pod nazwą Liczba wszystkich dostępnych katapult znaleźć można całkowitą liczbę katapult gotowych do rozpisania, wystarczy zdecydować na ile celów tyle "wystarczy".

Przykład rozpisanej mini akcji, różne ilości katapult od 200 do 50:

alt text

Optymalny wybów katapult do burzenia

Zwróćmy uwagę jak dla MAX katapult ustawionych na 200, zachowuje się Planer. Jeśli są tego typu wioski z taką ilością, zostaną one wzięte w pierwszej kolejności (powyżej 100 katapult), natomiast gdy się skończą, cała reszta zostaje wypełniona mniejszymi ilościami - 150, 100, 75, 50. Dodatkowo, co ważne, w przypadku gdy po kilku atakach zostaje np. 10 poziom budynku, Planer rozpisze tam ostatni atak 50 katapult zamiast większej ilości (choćby była dostępna), aby oszczędzać katapulty.

Offy przed burzakami

Jeśli chodzi o offy, których liczbę można określić wchodzących przed atakami burzącymi, ich rola ogranicza się jedynie jak w przypadku standardowych offów, nie są one częścią algorytmu, który przypisuje im konkretną ilość katapult oraz budynek do burzenia - choć teoretycznie może dojść do sytuacji, gdzie z tej samej wioski zostanie wzięty off przed burzakami oraz sam burzak wśród rozpisanych ataków. Są to oddzielne procesy i w obecnej wersji nie ma możliwości, aby offy "działały" jak jedne z burzaków.

Kolejność burzenia bydynków

W ustawieniach 6. Burzenie dokonujemy zmian w kolejności burzonych budynków. Trzeba pamiętać, że budynki nieuwzględnione w tym spisie, zostaną pominięte, a algorytm zatrzymuje się w dwóch przypadkach - albo zabrakło katapult do rozpisania, albo zostały już zburzone wszystkie wymienione budynki. To oznacza, że nawet jeśli zdecydujemy się napisać 000|000:0:1000, to prawdopodobnie nie zostanie rozpisane 1000 burzaków - po prostu po zburzeniu wymienionych budynków, Planer przejdzie do kolejnych etapów rozpisywania (np. do kolejnego celu itp.).

Mam pokazane 10000 dostępnych katapult, ile to celów?

Odpowiedź brzmi: to zależy. Głównie od wybranej kolejności budynków. Załóżmy że wybrano jedynie jeden budynek, [ kuźnia ]. Wówczas wystarczy 200-250 katapult (np. 200 i 50 lub 100, 100 lub 50, 50, 50, 50 itp.) na zburzenie jednej wioski więc można rozpisać 40-50 celów. Gdyby to były dwa budynki, [ kuźnia, zagroda], trzeba znowu 200-250 katapult na kuźnię, ale też 500-700 katapult na zniszczenie zagrody (np. 14x 50, ale też 5x 100, 4x 150, 3x 200 katapult lub wiele, wiele innych kombinacji) czyli 700-950 katapult na wioskę, czyli 10-14 celów. Poniżej zamieszczam prostą tabelę dla budynków 30 poziomowych (czyli zagród, spichlerzy, wszystkich eko) i 20 poziomowych (ratusz, kuźnia) co wystarczy na policzenie ile to celów.

Ilość katapult wymaganych do pełnego zburzenia budynku
Budynki 20 lvl 200-250
Budynki 30lvl 500-700

Podsumowanie

Pamiętaj, że u podstaw rozpisywania leży prosty algrytm zachłanny i stąd Planer ZAWSZE rozpisuje czy burzaki, czy fejki czy offy LOSOWO w bardzo podobny sposób, więc jeśli chcesz by offy czy burzaki były zupełnie nieodróżnialne od fejków, musisz rozpisać mnóstwo fejków. W przypadku burzenia warto zaznaczyć opcję Fejki ze wszystkich wiosek z Zakładki 3. Domyślne ustawienia akcji, która w przeciwieństwie do domyślnego ustawienia, fejki rozpisuje z wszystkich zapleczowych wiosek.

Podsumowując warto zastanowić się nad ilością katapult (i ile budynków warto w ogóle zburzyć, być może wystarczy tylko zagroda + ratusz + kuźnia?) i rozpisać mnóstwo fejków. Miłego gruzowania.