Przejdź do treści

Dwa rejony plemienia czyli co to Front i Zaplecze

Hint

Zawsze rozpoczynaj rozpisywanie dowolnej akcji na tej stronie od policzenia wszystkich offów i podzieleniu ich na Frontowe, Zapleczowe oraz Poza zgodnie z duchem danej rozpiski. Do tego celu służy zakładka 1. Dostępne jednostki, zaś wyniki prezentowane są w tabeli pod celami.

Intuicja

Odpowiedzią na to, by podczas rozpisywania akcji nie rozpisywać frontowych offów frontowcom, którzy powinni je trzymać na dobitki z bliska (lub używać w dowolny inny sposób), jest podział naszych wiosek na dwie najważniejsze grupy, Front, czyli offy i szlachta blisko wroga, oraz Zaplecze czyli offy i szlachta daleko od wroga. Od wersji 2.1.0 doszedł kolejny rejon Poza intuicyjnie oznaczający bardzo dalekie wioski (ale przykładów zastosowań jest więcej), rozwiązujący problem offów z bardzo daleka, które nie są porządane, ale nie tylko, bo również pozwalający na akcję offami z przedziału np. 20 kratek - 80 kratek. Jak dokładnie to się odbywa i jak to kontrolować, wyjaśni się za chwilę.

Całość intuicji związanej z podziałem można skrócić do poniższych zdjęć:

alt text
Przykład 1. Podział na front i zaplecze, na zielono front zaś na żółto zaplecze
alt text
Przykład 2. Podział na front i zaplecze, na czerwono wróg a wokół niego nasze plemię, na zielono front zaś na żółto zaplecze

Nasze plemiona (na niebiesko) otaczają wroga (czerwonego), na lewym zdjęciu widać stan SPRZED działania algorytmu, zaś na prawym PO jego zastosowaniu. Podzieliśmy całość naszych wiosek na "sektory" w zależności od odległości od wroga: najbliżej czerwonego- Front, trochę dalej ale nie do przesady- Zaplecze, zaś wioski bardzo dalekie pozostały niebieskie i oznaczają one Poza.

To, jak zostaną podzielone nasze offy i szlachta, zależy od ustawień w zakładce 1. Dostępne jednostki, rozważmy kilka popularnych możliwości.

Info

Offy blisko celów i szlachta blisko celów, działają identycznie jak Offy i Szlachta, tyle tylko, że zamiast brać pod uwagę "wszystkich" wrogów i na tej podstawie dzielić na rejony, biorą pod uwagę tylko cele wpisane przez Użytkownika w Cele. Jest to dużo dokładniejszy wynik, bo wiadomo ile mamy dostępnych jednostek w pobliżu celów (może się to bardzo różnić w stosunku do tego co mamy w całym plemieniu).

Przykład 1

Przykład wyniku dla min. 0 kratek i maks. 500 kratek- czyli nie chcemy ŻADNYCH "Frontów" i żadnych "Poza", wszystko jest zapleczem i wszystko można rozpisać.

alt text
0 kratek front i maks. 500 kratek zaplecze
alt text
0 kratek front i maks. 500 kratek zaplecze

Przykład 2

Przykład wyniku dla min. 15 kratek i maks. 100 kratek- czyli chcemy by gracze którzy mają poniżej 15 kratek od wroga, trzymali offy jako frontowcy i nie chcemy by jakikolwiek off miał dalej od celu niż 100 kratek (czyli leciał dłużej niż 2 doby etc).

alt text
15 kratek front i maks. 100 kratek zaplecze
alt text
15 kratek front i maks. 100 kratek zaplecze

Przykład 3

Przykład wyniku dla min. 60 kratek i maks. 120 kratek- kiedy chcemy, aby zaplecze było powyżej 60 kratek od wroga i poniżej 120, np. przy akcji czy burzeniu z daleka (a z bliska robimy osobną).

alt text
60 kratek front i maks. 120 kratek zaplecze
alt text
60 kratek front i maks. 120 kratek zaplecze

Tylko offy większe niż wybrana minimalna liczba jednostek w offie zostaną pokazane. W obecnej wersji ck z offów również będą rozpoznane i odróżnione od ck z wiosek deffowych oraz policzone. Wynik zależy głównie od Przeciwnych plemion, które zostały wybrane na samym początku przy tworzeniu rozpiski. Algorytm jest bardzo prosty, dookoła każdej wrogiej wioski liczony jest rejon w odległości, która została podana jako odległość od linii frontu. Biorąc sumę tych wszystkich rejonów w całość, możemy dla każdej sojuszniczej wioski wskazać czy jest ona w pobliżu tych wrogich wiosek (wtedy jest frontowa), czy też nie jest (wtedy jest na zapleczu). Stąd też w pole Nieuwzględniane przy liczeniu frontowych offów wioski wroga wklejamy wszelkie wrogie diody, by nie zaburzały wyniku.

Dwa dolne wiersze uwzględniają jeszcze podaną maksymalną odległość dla szlachty, gdzie z mniejszej niż wskazana ilość kratek, nie zostanie rozpisany żaden szlachcic. Dodatkowo liczą one ilość offów i szlachty WOKÓŁ wpisanych celów, zatem nie wpisując jeszcze celów, dostaniemy tam liczby 0.

Hint

Warto zawsze wybrać wszystkie nasze pobliskie wrogie plemiona do rozpiski, a nie tylko to na które rozpisujemy akcję. Jeśli nasze plemię ma dwa fronty z plemionami A oraz B, a my chcemy rozpisać akcję na A, to wciąż chcemy zachować frontowe offy przy B na użytek tamtejszych frontowców, stąd dodajemy oba plemiona do wrogich plemion (w przeciwnym wypadku, jeśli będzie tylko plemię A to może się okazać, że offy frontowe spod B są rozpisane na akcję.